Piraterija ne pravi štetu u poslovanju prodavaca igrica, navodi se u izveštaju EU

Od kad postoji piraterija, gejmeri i industrija su raspravljali o tome da li ona zaista šteti prodaji legitimnih igara. Tokom 2010. godine, Business Software Alliance je procenila da je softverska piraterija koštala globalne kompanije 51 milijardu dolara godišnje.

Zbog toga je više nego iznenađujuća ova studija o efektima piraterije, koji je objavila Evropska komisija i utvrdila da „ilegalna potrošnja igara dovodi do povećane zakonske potrošnje.“ Preciznije, studija procenjuje da za svakih 100 igara koje se nezakonito preuzmu, igrači zapravo legalno dobiju još 24 igre (uključujući i one besplatne), a toga ne bi bilo da nema piraterije.

U izveštaju je navedeno da piraterija ima očekivane negativne efekte na prodaju filmova i knjiga, ističući jedino oblast igrica u kojoj piraterija ima drugačije dejstvo.

„Ovaj pozitivan efekat ilegalnih preuzimanja može objasniti kako je industrija uspela da ilegalne korisnike pretvori zapravo u korisnike koji plaćaju,“ pišu autori istraživanja. Povećana prodaja igara može se pokrenuti zbog piraterije „jer se igrači zakače za igricu i igraju igricu sa bonusima na dodatnim nivoima“ i tako nastavljaju.

Rezultati dolaze od 30 000 anketa koje su popunjavali potrošači iz šest država Evropske Unije (Velika Britanija, Nemačka, Francuska, Španija, Poljska i Švedska). Izveštaj se u velikoj meri oslanja na podatke o kupovini igara i korišćenju ilegalnih sajtova za preuzimanje.

Naravno, kontradiktorni zaključak da se podaja povećava pomoću piraterije, treba uzeti sa zrnom rezerve, ali ne treba ni potpuno odbaciti.

Izvor: Ars Technica

Please follow and like us:

Advert

Pin It