Kako se Apple igra sa augmentovanom realnošću i briše liniju između stvarnog i virtuelnog

Godinama je augmentovana realnost bila samo stvar naučne fantastike. Ali sada, Apple želi da napravi korak i stvori takve virtuelne koncepte u stvarnosti.

U junu je kompanija prvo objavila ARKit – set alata koji omogućuju programerima da kreiraju aplikacije za poboljšanu stvarnost, a onda su na red došli iPhone i iPad, na kojima se radilo kako bi dobili aplikacije augmentovane realnosti. Apple je siguran da će AR biti veoma uspešan projekat kompanije i kako ga je nazvao Greg Joswiak, potpredsednik kompanije Apple za marketing, to će biti „gigantski ugovor“.

U Apple-ovoj implementaciji, AR zahteva od korisnika da drži telefon ili tablet kako bi mogao da vidi virtuelne objekte implantirane u stvarni svet. Na primer, nova aplikacija IKEA Place – koja će biti dostupna kada bude pušten iOS 11 – omogućava korisnicima da izaberu nameštaj sa svoje web lokacije i postave ga u sobu, kako bi videli da li im odgovara i pre nego što ga uopšte kupe.

Iako virtuelni nameštaj ne izgleda potpuno realno, blizu je toga. Aplikacija meri sobu u kojoj se korisnik nalazi i zatim stavlja nameštaj unutar nje na osnovu stvarnih dimenzija proizvoda. Na taj način korisnik može videti kako se kauč ili stolica uklapaju. Kompanija kaže da je procena oko 98% precizna.

Ovaj koncept nije potpuno nov. Fenomen Pokémon Go prošlog leta je naveo ljude širom sveta da bacaju virtuelne Poké lopte na ulice grada.

Da bi AR radila na iPhone-u ili iPad-u, aplikacija mora da pronađe ravnu površinu- pod, sto ili neku vrstu površine na kojoj bi bio virtuealni objekat. Aplikacija zatim detektuje svetlost u sobi. Virtuelni objekti mogu da održavaju tu svetlost i da bacaju senku, kao i pravi objekti. Što je najbitnije AR aplikacija sama mora stalno preračunavati dimenzije, tako da kada se telefon pomera, objekat ostaje na istom mestu.

IKEA je samo jedan od primera gde se može primeniti augmentovana realnost. Food Network takođe pokreće aplikaciju koja će omogućiti kreiranje prilagođenih digitalnih dezerta, a AMC i Next Games će se udružiti kako bi korisnicima omogućili da igraju „Walking Dead: Our World“ i da se bore protiv zombija preko telefona.

I na kraju i Giphy – popularna GIF aplikacija – uskoro će omogućiti da korisnici puste GIF u stvarnom svetu, umesto u 2D prostoru.

Izvor: CNN, CNBC

Please follow and like us:

Advert

Pin It