Mozilla želi da sačuva Internet od lažnih vesti

Dezinformacije na internetu nisu nikakav nov fenomen, ali su neprekidno u centru pažnje od početka predsedničke kampanje u SAD-u 2016. godine. Danas ima više sajtova i društvenih mreža koje šire lažne vesti nego ikada ranije. Neverovatno je teško danas razlučiti šta je istina, a šta ne. Na sreću, velika imena se udružuju u borbi kako bi se osiguralo da istina prevlada.

Juče je Mozilla najavila kreiranje Mozilla Information Trust inicijative. Njen cilj je da se „bore protiv informacija koje zagađuju mrežu i protiv tzv. lažnih vesti na mreži, kako bi obnovila poverenje javnosti i učinila internet zdravijim mestom“. Zašto bi proizvođač jednog od najpopularnijeg veb pretraživača na svetu izabrao da se uključi u ovo? Jer, prema Mozilli „širenje dezinformacija krši gotovo svako načelo njihove vodeće doktrine“.

U svom saopštenju, Mozilla postavlja nekoliko načina na koje planiira da se bori sa lažnim vestima. Jedan od prvih koraka će biti istraživanje problema online dezinformacije. To će podrazumevati dubinsko istraživanje lažnih vesti koje su vezane sa predsedničkim izborima u SAD-u prošle godine i sastavljanje temeljne šeme kako se šire te vesti. Nakon toga, korisnici će biti edukovani o problemu i obučeni da „nanjuše“ online prevare.

Da bi to bilo lakše za korisnike Interneta, Mozilla će potražiti načine da stvori anti-dezinformacijske funkcije na postojeće ponude kao što su Pocket (aplikacija koja omogućava da se održava lista članaka koju će korisnici kasnije pročitati), Firefox Focus (mobilna privatna aplikacija za pretraživanje) i The Coral Project (pruža alate dizajnirane da „podignu poverenje javnosti u novinarstvo“ i učine ga relevantnijim).

„Borba protiv lažnih vesti je preveliki posao i teško možemo da se protiv toga borimo sami, zbog toga je Mozilla aktivno angažovana i sarađuje sa medijskim organizacijama. Taj potez će uključivati učestvovanje na novinarskim konferencijama, kao i pokretanje hackathon-a, u kojima će fokus biti usmeren na istraživanje alata koji bi korisnici mogli da koriste kako bi mogli da veruju informacijama sa kojima se susreću online,“ rekla je portparolka Mozille Justin O’Kelly.

Izvor: Forbes

Please follow and like us:

Advert

Pin It