Microsoft: Podbacili prihodi od prodaje Surfacea

Microsoft je u prvom tromesečju ostvario prihode od 23,56 milijardi dolara, 6 posto veće nego u istom periodu prošle godine, ali kako su podbacili prihodi od prodaje Surface tableta i laptopa, cena deonica tog softverskog diva blago je pala.

Prema izveštaju Microsofta, objavljenom u četvrtak, čista dobit kompanije porasla je u proteklom kvartalu gotovo 28 posto, na 4,8 milijardi dolara.

No, ulagače su razočarali slabiji prihodi nego što se očekivalo, pa je u produženom trgovanju na Wall Streetu cena deonice tog softverskog diva u četvrtak pala oko 0,6 posto.

Ulagače je ponajviše zabrinuo pad prodaje Surfacea za 26 posto na godišnjem nivou, na 831 miliona dolara, što je, kažu analitičari, posledica pojačane konkurencije popularnih high-end kompjutera drugih proizvođača.

Stoga su prihodi u Microsoftovom odelu personalnih računara, koji uključuje Windows softver, Xbox konzole za igranje, online oglašavanje i Surface uređaje, pali za 7,4 posto na godišnjem nivou, na 8,8 milijardi dolara.

Do pada prodaje u najvećem Microsoftovom odeljku  po prihodima došlo je prkos rastu prodaje opersonalnih računara (PC).

Prema podacima IDC-a, prodaja PC-a u svetu porasla je u prvom tromesečju za 0,6 posto na godišnjem nivou, što je prvi rast nakon pet godina neprestanog pada.

S druge strane, nastavljaju se pozitivni trendovi u Microsoftovom ‘cloud’ poslovanju, koje uključuje proizvode kao što su Windows Server i platforma Azure.

Prihodi u tom segmentu porasli su za 11 posto na godišnjem nivou, na 6,76 milijardi dolara. Samo od Azurea prihodi su porasli čak 93 posto.

Premda je u tom području velika konkurencija kompanija, kao što su lider Amazon.com, potom Alphabetov Google, IBM i Oracle, bruto marža u ‘cloud’ poslovanju Microsofta porasla je na 51 posto, sa 48 posto u prethodnom kvartalu.

Pod vodstvom izvršnog direktora Satya Nadelle, Microsoft se preusmerava sa tradicionalnog softverskog poslovanja, koje raste sporo, na ‘cloud’ usluge i mobilne aplikacije.

Među ostalim, Nadella je rukovodio i najvećim preuzimanjem u istoriji Microsofta, postigavši dogovor o kupovini društvene mreže LinkedIn za 26 milijardi dolara.

U proteklom tromesečju LinkedIn je ostvario prihod od 975 miliona dolara, više nego što su analitičari očekivali.

Please follow and like us:

Advert

Pin It