Facebook pokušava da popravi odnos sa medijima

Facebook je juče lansirao svoj novi  “Journalism Project” kako bi produbio svoju vezu sa medijskim kućama. Projekat je predstavljen nedelju dana po dolasku bivšeg reportera i voditelja CNN-a Campbell-a Brown-a  na mesto vođe tima koji treba da unapredi partnerstvo sa medijima. Kao deo ovog projekta najavljena su unapređenja trenutno aktuelnih formata kao što su Live, 360, i funkcije Instant Articles.

Facebook je izjavio kako će testirati opciju Instant Articles kako bi čitaoci mogli pregledati vise članaka odjednom grupisanih po njihovim preferiranim novinskim kućama.

facebook logo credit jonathan nackstrand

Industrija krivi kompaniju za kvarenje biznis modela potenciranjem viralnog sadržaja na štetu članaka sa kvalitetnim sadržajem. To je jedan od mnogih razloga zbog kojih novinari prilaze ovoj platformi sa skepticizmom, iako je ona njihov svakodnevni alat u deljenju sopstvenih sadržaja, više nego često je frustrirajući partner. Medijske kuće ističu da je Facebook previše nejasan u svom načinu rada i ne priznaje dovoljno brzo svoju odgovornost koju ima kao distributer sadržaja, vesti i mišljenja.

Facebook je godinama poslovao pokušavajući da bude neutralna platforma za vesti bez donošenja uredničkih odluka, samo promocijom sadržaja. Ali, i algoritam je stvoren od strane čoveka i kao takav ima svoje sopstvene predrasude i pristrasnosti. Ovim potezom Facebook priznaje da uredničke odluke i razum, kao i fundamentalna ljudska inteligencija ne može biti zamenjena algoritmom.

Poseban pritisak dolazi zbog širenja lažnih vesti kojima je jedini cilj internet prevara, zbog čega je kompanija počela da stavlja upozorenja na ovakve tekstove.

Drugi vid lažnih, odnosno neproverenih vesti, došao je u centar pažnje poslednjih meseci kada je Facebook optužen da ne čini ništa da spreči lažne vesti vezane za predsedničku kampanju u SAD. Izjava kompanije da želi da edukuje korisnike o tome kojim izvorima se može verovati našla se pod lupom posle kontraverze vezane za “trending topics” odeljak, koji je prioritet davao odredjenim mejnstrim organizacijama, ali ne i popularnim konzervativnim sajtovima.

Generalni stav je da gigant društvenih medija želi nadalje biti prijatelj, a ne neprijatelj medijskih kuća i njihovih redakcija.

Please follow and like us:

Advert

Pin It